Jdi na obsah Jdi na menu
 


práce pokračují

15. 1. 2008

Začal rok 2008. V zimních měsících  se budou provádět další práce k přípravě na letní sezónu. Konečně se podařilo sehnat nový motorek na stěrače a stěrače se podařilo zprovoznit. Dále se podařilo sehnat vodítka na dveře, které vymezují výšku a zavírání dveří. Nyní bude vymontována převodovka a bude provedena sportovní úprava na závody do vrchu. Potom dojde konečně na osazení bezpečnostního rámu. Dále byla provedena instalace nového sytiče do kabiny a bude vyroben odpojovač baterie, který bude jak uvnitř vozu tak i venku. Dojde také k osazení nového hasící přístroje za pření sedadla, do míst bývalých zadních sedadel. V kufru bude vyroben držák náhradního kola. A dojde k výměně zadních tlumičů za nové sportovní. 

Tak a ve vozidle je již osazen bezpečnostní rám, plně funkční a připraven na závody do vrchu. Dále je vymontován motor a bude provedena jeho úprava-ostrá vačka 286°s, snížená hlava, odlehčený setrvačník, vyvážená kliková hřídel. osazený nový karburátor z Tatry 603. Dále budou upraveny brzdy a osazeny tužší tlumiče na zadní nápravu. 

Konečně se začal kompletovat nový sportovní motor. Je vyvážená klikovka, odlehčený setrvačník a namontována ostrá vačka. Dále je snížena hlava o 2 mm, vyleštěny kanálky, přebroušeny  ventily. Dále je kompletně provedena výměna všech těsnění v motoru a osazen nový olejový filtr.  Je vyměněn karburátor za nový z Tatry 613. Motor jsme osadili do auta ve čtvrtek 20.3.2008. Do soboty se kompletoval a v sobotu proběhlo zkoušení. Po několika protočeních motor naskočil. Zvuk nádhera, všechno fungovalo. První jízdy byly nádherný zážitek. Motor má sílu jak hrom a akceleruje jedna báseň. Teď už mě čeká jen trénink a první závod 12.a13.4.2008 v Újezdu u Brna. Časem přidám nové snímky ze současného stavu. Teď už se budou provádět jen dodělávky. Nové brzdy, shánění nových kol 14 a nové pneu sliky. Na těchto kolech se auto nedá udržet. Ale to hlavní je již hotovo a tak nezbývá než si přát aby vše fungovalo jak má. Poděkování za současný stav a úpravu motoru patří hlavně Jarovi Mikešovi z Vracova.   

Tak a je odjetý první závod. Auto fungovalo na jedničku. Stačilo jen dolévat benzin a dotahovat a kontrolovat utažení kol. Ve skupině historiků jsme skončily na 4. místě z  osmi, celkově pak na 41. místě. Také v časech jsem se zlepšoval a to po prvním tréninku z 2.22 na 2.11 v nedělním závodě. Teď ještě bylo provedeno snížení zadní části vozu, kdy bylo otočeno jedno listové pero a celé auto se tak snížilo o 4 cm. Ještě dojdou osadit nové tužší tlumiče. Dělají se nové širší podložky na obě nápravy 5 cm šířky a dojdou osadit nové  lité disky a pneu sliky 195/50R15. Přední náprava dostane nové svislé čepy.  Vozidlo bylo celkově odlehčeno a bude připraveno na druhý závod v |Násedlovicích 26.-27.4.2008 .  

Druhý závod se zdařil na ještě lepší úrovni. Na autě jsou již litá kola a pneu Mischellin 195/50R15. Došlo k osazení podložek na obě nápravy  o šířce 5 cm a změnou rozteče z původních 4x130 na 4x100. Závod v Násedlovicích skončil v sobotu pátým a v neděli třetím místem ve skupině HA. Celkově pak 85. místem ze 127 přihlášených. Jen poslední závod byl trošku problémový s převodovkou když nešel zařadit 2. převodový stupeň. Nyní nás čeká výměna výfukového potrubí, tužší tlumiče a auto bude kompletně uděláno. Příští měsím se pokusím  konečně přidat slibované nové fotky. Pak už jen bude chybět upravit novou sportovní převodovku. Další úpravy začnou až po skončení sezóny, ale o nich až později. Teď se bude jen jezdit a testovat.   

Konečně přikládám nějaké fotky ze závodů z Újezd u Brna a Násedlovic.

Tak je odjetý poslední závod sezóny Násedlovice. Skončil jsem 3. ve tříde HA. Na vozidle jsou nové přední ložiska, nové svislé čepy, nově udělaný výfuk  na pravé straně pod předními dveřmi. Auto bylo znovu vyladěno. Celý závod proběhl bez problémů, stačilo jen kontrolovat olej, dotažení kol a vodu. Nyní bude probíhat příprava na příští sezónu. Celkové odlehčení vozu, výměna skel za makrolon, nová ruční brzda, nové tlumiče. Přijdou osadit dva karburátory a otevřené sání, ale hlavně se bude dělat nová převodovka. Současná sériová je nevyhovojicí a  auto strašně zpomaluje na 4.rychlostní stupeň.  Příští týden se pokusím přidat další fotky ze závodů. A také celkový pohled.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 


Archiv

Kalendář
<< červenec / 2023 >>